شرح وظایف
برنامه ریزی |
۱-تدوین برنامه عملیاتی سالیانه واحد بر اساس برنامه استراتژیک دانشگاه/ دانشکده. ۲-برنامه ریزی برای اجرای برنامه های اصلاح نظام اداری، توسعه و ترویج مفاهیم تحول در دانشگاه. ۳- برنامه ریزی برای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و ارتقاء سطح خدمت رسانی به مراجعین دانشگاه. ۴- برنامه ریزی و استقرار نظام پیشنهاد های جهت بهکره بکردار ی از نظارت کارکنان و مردم در بهبود ارائه خدمات. .۵ برنامه ریزی برای نهادینه کردن نظام برنامه ریزی عملیاتی در سطح دانشگاه/دانشکده. .۶ استقرار و توسعه نظام جامع مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در سطح دانشگاه/دانشکده. |
سازمان دهی و فرایندها |
۷-تهیه پیشنهاد های بازنگری و اصلاح ساختار، شرح وظایف واحدها و پست ها ی سازمان ی واحدها ی تابعه دانشگاه/دانشکده و ارسال به مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع ۸- بررسی و ارائه پیشنهادهای ادغام، انحلال و یا ایجاد واحدهای سازمانی به مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع. .۹- بررسی و ارائه پیشنهادهای حذف، ایجاد و تبدیل پست های سازمانی موردنیاز واحدها ی تابعه به مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع. ۱۰- بررسی مسائل و مشکلات تشکیلاتی واحدهای تابعه دانشگاه و ارائه راهکارهای مناسب و اصلاحی به مرکزتوسعه مدیریت و تحول اداری. ۱۱-بررسی موارد انتصاب و تغییر عنوان، ارتقاء رتبه و طبقه و احتساب مدرک تحصیلی و سوابق تجربه ی کارکنان شاغل در قالب کمیته های مربوط در دانشگاه/دانشکده. ۱۲- ارائه راهنمایی و مشاوره به واحدهای تابعه دانشگاه/دانشکده درباره اصلاح، بهسازی و ارتقاء فرآیندها. ۱۳-مهندسی مجدد، تحلیل و طراحی سیستم ها و روش ها ی انجکام کار با هماهنگ ی و همکار ی واحدها ی مرتبط. ۱۴-تعیین و پیشنهاد اولویت های اصلاح روش ها، رویه ها و فرآیندهای انجام کار در واحدها به شورا ی تحول اداری دانشگاه/دانشکده برای ارتقاء بهره وری، کارایی و رضایت ارباب رجوع و کاهش هزینه ها. |
نیروی انسانی ( آموزش و توانمند سازی ) |
.-۱۵ انجام دوره ای تحلیل مشاغل برای تعیین نیازهای دانشی و مهارتی شاغلین. .۱۶- مشارکت در نیازسنجی، تهیه بسته های آموزشی و برگزاری برنامه های آموزشی برای کارشناسان تخصصی در ستاد و واحدهای تابعه دانشگاه/دانشگاه. |
پایش و نظارت |
.۱۷- نظارت بر حسن اجرای ساختار و تشکیلات مصوب دانشگاه. ۱۸- نظارت بر ابلاغ های سطوح سرپرستی، مدیریتی و سایر کارکنان منطبق با تشکیلات مصوب دانشگاه. .۱۹- نظارت بر اجرای ضوابط انتخاب، انتصاب و تغییر مدیران در قالب شورای تحول اداری دانشگاه/دانشکده.
۲۰-نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات و بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوط به برنامه ها ی مرتبط مانند طرح طبقه بندی مشاغل و ضوابط انتخاب و انتصاب در دانشگاه. ۲۱- نظارت بر اجرای صحیح احکام کارگزینی مرتبط با تشکیلات و طبقه بندی مشاغل. ۲۲- نظارت بر به کارگیری نیروی انسانی شاغل در واحدهای ستادی و اجرائی دانشگاه مطابق پست های مربوط. ۲۳- پایش مستمر اجرای برنامه های عملیاتی واحدهای تابعه دانشگاه از طریق نرم افزار مربوط. ۲۴-به روز کردن مستمر بانک های اطلاعاتی مرتبط با تشکیلات، طبقه بنکد ی مشاغل، برنامه ریزی عملیا ت و سایر بانک ها ۲۵- نظارت بر روند اجرای برنامه واگذاری به بخش غیردولتی با همکاری واحدهای ذی ربط. |
هماهنگی درون بخشی و برون بخشی |
.۲۶- هماهنگی با واحدهای درون بخشی برای پيشبرد برنامه هاي مرتبط. .۲۷- تهیه و ارائه پیشنهادهای کاربردی براي طرح در شوراها و کميته هاي برون سازماني مرتبط با حوزه کار ي وپيگيري مصوبات. |
تهیه گزارش و مستند سازی |
۲۸- مستندسازی و تعیین فرایندها، شاخص ها و ابزارهاي نظارتي در حوزه مربوط. .۲۹- نگهداری و حفاظت از صورت جلسات کمیته طبقه بندی مشاغل و شورای تحول اداري دانشگاه/دانشکده. .۳۰- تهیه گزارش های عملکرد به صورت دوره ای و ارسال به مسئولین مربوط. |
نوآوری و پژوهش |
۳۱- انجام مطالعات مستمر در خصوص ساختارهای سازمانی کارآمد و پویا و استقرار نظام ها و سبک های نو ين مديريت براي انجام کارآمد مأموريت ها و وظايف اصلي. .۳۲ انجام مطالعات مستمر در خصوص طراحی شغل، تجزیه وتحلیل شغل و شرایط احراز شغل. |