برنامه ریزی |
۱- تدوین برنامه عمیاتی سالیانه حوزه منابع انسانی براساس برنامه استراتژیک دانشگاه ۲- برنامه ریزی برای پیاده سازی خط مشی های اجرایی سیاست های منابع انسانی بخش سلامت ابلاغی از وزارت متبوع ۳- برنامه ریزی در جهت اعلام به هنگام نیازهای نیروی انسانی دانشگاه به وزارت متبوع جهت اخذ مجوز به کارگیری نیروی انسانی ۴- برنامه ریزی و سیاست گذاری در خصوص سامان دهی نیروهای قراردادی ۵- پیش بینی روند تغییرات نیروی انسانی تحت پوشش ازنظر کمی و کیفی در مقاطع زمانی مختلف جهت طرح در شوراهای تصمیم گیری دانشگاه ۶- برنامه ریزی بمنظور به کارگیری سازو کارهای نوین آموزشی کارکنان و مدیران مانند آموزش های مجازی |
سازمان دهی و فرآیند ها |
۷- تدوین خط مشی های اجرایی مبتنی بر سیاست های منابع انسانی ابلاغی وزارت بهداشت ۸- اخذ و بررسی نیاز های اختصاصی نیروی انسانی واحدهای تابعه در مشاغل مختلف وتعیین اولویت های جذب نیرو بر مبنای سیاست های کلان کشور ابلاغی از سوی وزارت متبوع ۹- مشارکت و همکاری در ایجاد و راه اندازی نظام جامع منابع انسانی دانشگاه ۱۰- تهیه و تنظیم شیه نامه ها و دستورالعمل های اداری لازم جهت ارائه به مسئولین ذیربط براساس ضوابط و مصوبات دانشگاه و ابلاغ آن به کلیه واحد ها پس از تائید ۱۱- ایجاد ونگهداری بانک اطلاعاتی پرسنلی و سوابق خدمتی و اداری کلیه کارکنان دانشگاه ۱۲- مهیا سازی سازوکارها و تدوین شیوه نامه برگزاری آزمون استخدامی و آگهی مربوط ۱۳- انجام امور استخدام و صدور احکام کارکنان غیر هیئت علمی اعضای هیئت علمی ۱۴- انجام امور اداری مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان ۱۵- انجام امور مربوطه به تبدیل وضعیت خدمت کارکنان ( اعم از ایثارگر و غیرایثارگر ) دارای شرایط لازم ۱۶- انجام امور اداری مربوط به انتصاب ، انتقال ، ترفیع ، مرخصی ، ماموریت ، اعمال مدرک تحصیلی ، ارزشیابی و صدور و تمدید احکام استخدامی و قراردادها ۱۷- اجرای صورت جلسات کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل و جذب نیروی انسانی غیر هیئت علمی و صورت جلسات هیئت ممیزه و هیئت جذب اعضای هیئت علمی ۱۸- بررسی درخواست های بازنشستگی کارکنان ، پیش از موعد ، از کارافتادگی ، استعفا ، مشاغل سخت و زیان آور و انجام مراحل قانونی مربوط |
سازماندهی و فرآیندها |
۱۹- انجام امور مربوط به بازنشستگی، انفصال ، اخراج و بازخرید از خدمت کارکنان مطابق رای مقامات ذیصلاح ۲۰- ارجاع تخلفات اداری کارکنان به هیئت های رسیدگی به تخلفات کارکنان غیر هیئت علمی ۲۱- مدیریت تردد کارکنان ۲۲- مدیریت اسناد و پرونده های پرسنلی ۲۳- ایجاد و نگهداری بانک اطلاعاتی پرسنلی و برقرار کردن ارتباط پویای آن با سایر سامانه های منابع انسانی |
نیروی انسانی ( آموزش و توانمندسازی ) |
۲۴- تدوین نظام جامع توانمندسازی کارکنان با محوریت آموزش ۲۵- طراحی و اجرای برنامه آموزشی و توانمندسازی مدیران واحد های تابعه دانشگاه ۲۶- انجام نیاز سنجی آموزش برای گروه های مختلف شغلی براساس شایستگی های مورد نیاز ۲۷- تدوین و اطلاع رسانی تقویم آموزشی سالانه کارکنان ۲۸- تهیه شناسنامه آموزشی الکترونیکی برای کارکنان شاغل غیر هیئت علمی دانشگاه |
پایش و نظارت |
۲۹- نظارت بر اجرای صحیح مقررات استخدامی و ارائه راهکارهای لازم به واحد های تابعه دانشگاه ۳۰- کنترل و نظارت بر به هنگام نمودن سیستم و اطلاعات پرسنلی ۳۱- نظارت بر اجرای قوانین و مقررات نقل و انتقال اعضای هیئت علمی و غیر علمی در واحدهای تابعه دانشگاه ۳۲- نظارت بر حسن اجرای قوانین و آیین نامه های مربوط به ایثارگران و جانبازان ۳۳- نظارت بر امور اداری کارکنان و نظام پرداخت و جبران خدمت در واحد های تابعه دانشگاه ۳۴- نظارت بر عملکرد آموزشی واحد های تابعه دانشگاه براساس شاخص ها و استاندارهای مربوط ۳۵- ارزیابی و صدور گواهینامه برای آموزش های انجام شده کارکنان |
هماهنگی درون بخشی و برون بخشی |
۳۶- مشارکت در تهیه و تدوین آیین نامه های اداری و استخدامی و دستورالعمل های مربوطه ۳۷- مشارکت در امورمرتبط با کمیته طبقه بندی مشاغل دانشگاه ۳۸- مشارکت در پاسخگویی به آراء صادره از شعب دیوان عدالت اداری با حوزه امور حقوقی دانشگاه |
تهیه گزارش و مستندسازی |
۳۹- مستندسازی و تعیین فرآیندها ، شاخص و ابزارهای نظارتی حوزه مربوط ۴۰- تهیه گزارش های عملکرد به صورت دوره ای و ارسال ب مسئولین مربوط |
نوآوری و پژوهش |
۴۱- مشارکت در طرح های تحقیقاتی کاربردی مرتبط با منابع انسانی ۴۲- انجام مطالعات لازم در خصوص آسیب شناسی قوانین و مصوبات منابع انسانی دانشگاه و آثار آن بر سلامت کارکنان وجامعه و انعکاس نتایج به وزارت متبوع |