برنامه ریزی |
۱- تدوین برنامه عملیاتی سالیانه امور پشتیبانی دانشگاه ۲- برنامه ریزی و سیاست گذاری و انجام کلیه اموراجرایی در جهت تامین و تهیه کالا و خدمات مورد نیاز برای کلی واحدهای دانشگاه ۳- برنامه ریزی سیاست گذاری بمنظور نگهداری و توزیع کالای موردنیاز دانشگاه ۴- برنامه ریزی ، ساماندهی و اجرای امور مناقصات ، مزایده ، ترک تشریفات امور قراردادها شرایط عمومی و اختصاصی متناسب با وظایف سازمانی دستگاه ۵- برنامه ریزی در جهت افزایش درآمد اختصاصی واحد ها از طریق واگذاری های اجرای ومزایده و فروش اموال اسقاطی و کمک به صرفه جویی و کاهش هزینه های دانشگاه با استفاده از ابزارهای متخلف قانونی ۶- برنامه ریزی و مدیریت منابع انرژی و هزینه ها ۷- برنامه ریزی و اجرای امور رفاهی در زمینه برنامه های فرهنگی ، اجتماعی و تفریحات کارکنان ۸- برنامه ریزی و ساماندهی امور دبیرخانه ای ، اتوماسیون اداری ، تلفنخانه و پایگاه اطلاع رسانی در جهت اجرای طرح تکریم ارباب رجوع ۹- برنامه ریزی و انجام امور نگهداشت ، تعمیرات و بازسازی تاسیات و فضاهای فیزیکی دانشگاه بانظارت فنی واحد منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه ۱۰- برنامه ریزی و سیاست گذاری اجرای امور خدمات پشتیبانی کلیه واحد های دانشگاه ۱۱- برنامه ریزی جهت اجرای صحیح خرید پوشش های بیمه ای در سطح دانشگاه ۱۲- ساماندهی و مدیریت کارآمد درجهت استفاده بهینه از منابع فیزیکی دانشگاه |
سازماندهی و فرآیند ها |
۱۳- بازنگری و اصلاح دوره ای فرآیند ها و روش های انجام کار ( ستادی ومحیطی ) با مشارکت های واحد های مرتبط ( با اولیت فرآیندهایی که منجر به ارائه خدمات الکترونیکی به مردم می شود ) ۱۴- ارتقاء کیفی فرآیند برگزاری مناقصات و انعقاد قراردادها و نظارت براساس چک لیست های تخصصی ۱۵- برنامه ریزی جهت مشارکت بخش غیر دولتی در فرآیندهای قابل واگذاری ۱۶- ساماندهی امور رفاهی به منظور اجرای نظارم پرداخت های غیر مستمر و کمک های مستقیم و غیر مستقیم به کارکنان ۱۷- ارتقاء بهبود روش های اجرا و مستندسازی امور به صورت مکانیزه ۱۸- تدوین ، بازنگری و به روز رسانی شاخص ها و استاندارهای امور خدمات پشتیبانی ۱۹- ساماندهی و استفاده بهینه از فضاهای فیزیکی دانشگاه ۲۰- بهبود روش ها وارتقاء کیفیت خدمات پشتیبانی ۲۱- تشکیل کمیته و کارگروه های تخصصی در امورخدمات پشتیانی |
نیروی انسانی ( آموزش وتوانمندسازی ) |
۲۲- مشارکت در نیاز سنجی ، تدوین واصلاح بسته آموزشی تخصصی برای کارکنان حوزه خدمات پشتیبانی در سطح دانشگاه |
راهبری و هدایت |
۲۳- ایجاد و بروز رسانی بانک های اطلاعاتی الکترونیک برای راهبری ونظارت بر عملکرد خدمات پشتیبانی و فرآیند های اصلی در واحد مربوطه ۲۴- استقرار نظام مدیریت کیفیت ومشارکت در حوزه خدمات پشتیبانی دانشگاه |
پایش و نظارت |
۲۵- تهیه و بازنگری شاخص های ارزیابی عملکرد براساس استاندارهای مربوط ۲۶- تهیه و بازنگری چک لیست و ابزارها پایش ( با تاکید بر فن آوری اطلاعات ) ۲۷- بهره گیری از باخوردهای عملکرد به سیستم بمنظور اصلاح و بهبود روش های فرآیندهای انجام کار ۲۸- پایش دوره ای و منظم رضایتمندی ذینفعان اصلی ۲۹- ایجاد سیستم داشبورد نظارتی برای رصد شاخص های مهم پیامدی ۳۰- برنامه ریزی و اجرای بازدیدهای گروه نظارت و ارزیابی عملکرد از امور خدمات پشتیبانی واحد های تابعه ۳۱- نظارت و ارزیابی بر نحوه عملکرد شرکت های طرف قرارداد براساس چک لیست های مربوطه ۳۲- نظارت بر امور واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی در واحد های تابعه |
هماهنگی درون بخشی و برون بخشی |
۳۳- هماهنگی با واحدهای درون بخشی برای پیشبرد برنامه های مرتبط ۳۴- تهیه و ارائه پیشنهاد های کاربردی برای طرح در شوراها و کمیته های برون سازمانی مرتبط با حوزه کاری و پیگیری مصوبات |
تهیه گزارش و مستند سازی |
۳۵- تهیه دوره ای ومظنم گزارش عملکرد واحد منطبق با سیاست ها و برنامه عملیاتی ( با تحلیل گزارش های آماری دریافتی از واحد های محیطی ومحاسبه شاخص ها ) ۳۶- برنامه ریزی و به روز رسانی بانک اطلاعات و آمار در حوزه خدمات پشتیبانی دانشگاه |
بودجه بندی و تحلیل اقتصادی |
۳۷- مشارکت در فرآیند بودجه ریزی برنامه های عملیاتی واحد های مرتبط ۳۸- برآورد و انجام ارزیابی های هزینه کارایی و هزینه اثر بخشی در حوزه خدمات پشتیبانی ۳۹- محاسبه هزینه و قیمت تمام شده خدمات پشتیبانی ۴۰- تجزیه و تحلیل داده ها و تعیین قیمت پایه جهت خدمات قابل واگذاری ۴۱- برنامه ریزی جهت پرداخت قراردادهای خرید خدمت و هزینه های ستاد دانشگاه |
نوآوری و پژوهش |
۴۲- بهره گیری از فناوری های نوین در جهت بهبود فرآیندهای تعالی سازمانی و بهبود عملکرد ۴۳- استفاده از فناوری اطلاعات برای تسهیل و تسریع در انجام امور از طریق ایجاد سامانه های الکترونیکی |